L’ajuda imprescindible per afrontar l’ambiciosa i complexa disciplina de la composició i l’orquestració de bandes sonores. Un compendi d’aquelles qüestions fonamentals que tot compositor ha de saber.
Composició i Orquestració per a Bandes Sonores de Lluís Vergés omple un buit en la bibliografia existent fins ara. A partir de l’anàlisi de més de 700 exemples musicals, desgrana les tècniques necessàries per a la composició i l’orquestració de la banda sonora. Ofereix múltiples solucions a compositors novells i experimentats: des d’aspectes tan bàsics com la construcció de melodies i la seva harmonització fins al complex camí per traslladar tot el material a l’orquestra simfònica.
• Més de 700 exemples musicals en partitura seleccionats entre més de 100 pel·lícules i obres clàssiques del repertori
• Més de 500 àudios en línia
• Pròleg de Joan Albert Amargós
• Recomanacions d’estudi
• 6 capítols
• Conclusions
• Índex de pel·lícules i obres
• Índex de compositors
• 540 pàgines
CAPÍTOL I
Materials de composició
A partir de l’anàlisi de melodies cinematogràfiques i de la seva harmonització, mostra aquells elements de tipus tècnic que acompanyen la seva creació.
Anar a àudios Capítol I
CAPÍTOL II
Tècniques bàsiques
Desgrana les tècniques harmòniques i contrapuntístiques imprescindibles com a pas previ a l’orquestració.
Anar a àudios Capítol II
CAPÍTOL III
Textures orquestrals
Centre metodològic del llibre posa de manifest l’aplicació de l’anterior a l’escriptura orquestral, prenent com a referència els blocs orquestrals per a la creació de textures i la seva combinació.
Anar a àudios Capítol III
CAPÍTOL IV
Orquestració per seccions
A partir de les característiques intrínseques de cada secció orquestral (corda, fustes, metalls, percussió i altres) s’especifiquen les associacions orquestrals més habituals en el llenguatge de la banda sonora (sigui per tradició històrica o per necessitat expressiva i emocional).
Anar a àudios Capítol IV
CAPÍTOL V
Anàlisi (obres de referència)
Relaciona tot l’exposat amb el seu origen: les obres de referència que són de coneixement inexcusable per a la creació de les bandes sonores.
Anar a àudios Capítol V
CAPÍTOL VI
Música i drama
És el colofó del tractat. Ressalta la importància de perseguir un resultat emocional en la creació de la música per a imatges a través de les seves dues vessants més significatives: l’harmònica i la instrumental. Pel que fa a aquesta darrera, es posa èmfasi en una rutina de treball ordenada en dues fases d’orquestració.
Anar a àudios Capítol VI
COMPOSICIÓ I ORQUESTRACIÓ PER A BANDES SONORES
Film Scoring
Lluís Vergés
(Llibre en català)
Reg. B.4135
P.V.P.: 85 €
Núm. pàgines: 540
ISBN: 978-84-19715-03-6
ISMN: 979-0-3503-4331-5
COMPOSICIÓN Y ORQUESTACIÓN PARA BANDAS SONORAS
Film Scoring
Lluís Vergés
(Llibre en castellà)
Reg. B.4136
P.V.P.: 85 €
Núm. pàgines: 540
ISBN: 978-84-19715-04-3
ISMN: 979-0-3503-4332-2